Eating Your Own Dog Food
Fleeting- Référence externe : https://en.wikipedia.org/wiki/Eating_your_own_dog_food
Idée d’utiliser soi même les produits qu’on fabrique. Étant le propre utilisateur du produit, on arrive à comprendre ce que ça fait. On est donc plus sensible au petits détails qu’on n’arrive pas à définir formellement (et qui donc arrivent rarement dans une roadmap) et qui pourtant font la différence dans l’expérience subjective de l’utilisateur.
Eating your own dog food or dogfooding is the practice of an organization using its own product. This can be a way for an organization to test its products in real-world usage. Hence dogfooding can act as quality control, and eventually a kind of testimonial advertising. Once in the market, dogfooding demonstrates confidence in the developers’ own products.
Je favorise les situations de dogfooding (pragmatisme). J’ai décidé de croire que cette méthode permet d’avoir une bonne intuition que ce que je produis a du sens (dogfooding et qualia). Je trouve notamment le dogfooding meilleur qu’une définition caricaturale des profils utilisateurs.
Notes pointant ici
- application design and straw man fallacy
- clk 101
- clk maybe list
- creating my own tools
- deal with invisible problems
- design an API with several small endpoints
- dogfooding et qualia
- EAT model
- Extrait “Votre Empire dans un Sac-à-dos”
- ihm vs ui vs ux
- manual progressive chaos monkey
- quality assurance
- separate the time we make the code work and the time we make the code more elegant
- start automations by manually doing
- technically correct is not necessarily the best form of correct
- test-driven development