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Proxy

Fleeting

proxy

A “proxy” is a message-forwarding agent that is selected by the client, usually via local configuration rules, to receive requests for some type(s) of absolute URI and attempt to satisfy those requests via translation through the HTTP interface. Some translations are minimal, such as for proxy requests for “http” URIs, whereas other requests might require translation to and from entirely different application-level protocols. Proxies are often used to group an organization’s HTTP requests through a common intermediary for the sake of security, annotation services, or shared caching. Some proxies are designed to apply transformations to selected messages or payloads while they are being forwarded

https://tools.ietf.org/html/rfc7230

Proxy (patron de conception) — Wikipédia

proxy est une classe se substituant à une autre classe. Par convention et simplicité, le proxy implémente la même interface que la classe à laquelle il se substitue[1]. L’utilisation de ce proxy ajoute une indirection à l’utilisation de la classe à substituer[1].

https://fr.wikipedia.org/wiki/Proxy_(patron_de_conception)

Proxy

Ce patron est un substitut d’un objet, qui permet de contrôler l’utilisation de ce dernier[11]. Un proxy est un objet destiné à protéger un autre objet. Le proxy a la même interface que l’objet à protéger

https://fr.wikipedia.org/wiki/Patron_de_conception

Notes pointant ici